Βόλος: Στο 40% η μέση πληρότητα καταλυμάτων του Δήμου Βόλου για το 2015

Στο 40%  διαμορφώνεται η μέση πληρότητα στο σύνολο των καταλυμάτων στα διοικητικά όρια του διευρυμένου Δήμου Βόλου για το 2015, ενώ η περίοδος υψηλής πληρότητας έχει συρρικνωθεί καθώς η θερινή περίοδος έχει περιοριστεί στο μήνα Αύγουστο. Αυτά προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Τμήματος Τουρισμού, στο πλαίσιο της εκπόνησης σχεδίου τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το έτος 2016, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα, σε ειδική σύσκεψη φορέων, στο Δημαρχείο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο μήνας Ιούλιος εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό πληρότητας στο σύνολο του έτους, ενώ στο σύνολο των μηνών το μεγαλύτερο ποσοστό καταλυμάτων (40-50%) δήλωσαν κυρίως μείωση της πληρότητάς τους.

Τα ποσοστά πληρότητας συγκλίνουν στο σύνολο των κατηγοριών κατά τους θερινούς  μήνες και κυρίως τον Αύγουστο. Αντίθετα στις υπόλοιπες περιόδους, υψηλότερες πληρότητες (30-40%) εμφανίζουν τα ξενοδοχεία, με τα παραδοσιακά να υπερτερούν ελαφρά κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο.

Τέλος ως προς τον τόπο του καταλύματος, τα καταλύματα του Βόλου εμφανίζουν υψηλότερες πληρότητες στο σύνολο των μηνών, ακόμη και στους θερινούς μήνες.

Εξάλλου, το 73% των τουριστών είναι Έλληνες, με το ποσοστό των αλλοδαπών να μην έχει αυξηθεί.

Βασικές χώρες προέλευσης είναι: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Σερβία. Σε επόμενη θέση είναι η Βουλγαρία, Ολλανδία και Αγγλία και Αυστρία. Με μικρότερα ποσοστά δηλώθηκαν οι χώρες Βέλγιο και Τουρκία.

Όσον αφορά στις τιμές, η  μέση τιμή δίκλινου είναι 45 ευρώ και δηλώνεται κυρίως ως αμετάβλητη στο 60% των καταλυμάτων. Η μέση τιμή προσδιορίζεται στα 50 ευρώ για τα κλασικά ξενοδοχεία, 45 ευρώ για τα παραδοσιακά και 35 ευρώ για τα ενοικιαζόμενα. Η τάση στα ξενοδοχεία διαφόρων τύπων είναι να έχουν διατηρήσει τις τιμές τους στα ίδια επίπεδα. Παράλληλα το μικρότερο ποσοστό καταλυμάτων που δήλωσαν ότι μείωσαν τις τιμές τους εντοπίζεται στα παραδοσιακά ενώ το υψηλότερο στα ενοικιαζόμενα.

Συνεργασίες με τουριστικά γραφεία του εξωτερικού έχουν δηλώσει μόνο το 14,7% των καταλυμάτων, με χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία.

Προγραμματισμός δράσεων για το 2016

Όσον αφορά στον προγραμματισμό δράσεων τουριστικής προβολής για το 2016, ως στόχος τέθηκε η διατήρηση και ενίσχυση της εξωστρέφειας της περιοχής στην Ελλάδα, η ενίσχυση των δράσεων προβολής στο εξωτερικό, η ποιοτική υποδοχή επισκεπτών και κυρίως η σταδιακή ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού.

Όπως τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, κ. Θεοδώρου, το πρόγραμμα προέκυψε μετά από τη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής του Δήμου Βόλου, την αξιοποίηση της εμπειρίας και τον απολογισμό του έτους 2015, την  επεξεργασία των στοιχείων έρευνας για τον τουρισμό και την συγκέντρωση κι επεξεργασία προτάσεων των τοπικών φορέων.

Συνοπτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει   4 μεγάλες ενότητες:

Δράσεις εξωστρέφειας (Εκθέσεις / Διαφήμιση / Δημόσιες σχέσεις / Ενιαίος φορέας τουρισμού – προώθηση αερολιμένα)

Δράσεις ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού (Γαστρονομία / Περιπατητικός / Πολιτιστικός / Κρουαζιέρα / Ακτές)

Δράσεις πληροφόρησης

Δράσεις υποστήριξης (Πρωτογενές υλικό / Δημιουργικό –  Παραγωγή υλικού / Μελέτες  )

Απολογισμός

Τέλος, κατά τον απολογισμό δράσεων που έκανε ο κ. Θεοδώρου για το έτος 2015, αναφέρθηκε – μεταξύ άλλων – στην υποδοχή των επισκεπτών κρουαζιέρας, στην παραγωγή εντύπων και video διαφήμισης για διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες, στις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, όπως και σε αθλητικές διοργανώσεις κ.α.

Έγινε ακόμη, συνδιοργάνωση δράσεων γαστρονομίας και  παρουσιάσεων προορισμού στην Ε0λλάδα και στο Εξωτερικό, ενώ ο Δήμος Βόλου συμμετείχε και σε  τουριστικές εκθέσεις  (7 μέχρι σήμερα και άλλες 2 που θα γίνουν).

Ο αντιδήμαρχος τόνισε ότι ο Δήμος έχει τυπώσει νέο φυλλάδιο – εναλλακτικών μορφών τουρισμού το οποίο έχει μεγάλη αξία διότι εισάγει τον Δήμο στη νέα αισθητική που θα διαπερνά την εικόνα του και θα εμφανίζεται δηλαδή στην εικόνα των νέων φυλλαδίων, του site, των παρουσιάσεων, των εκθεσιακών περιπτέρων κλπ.

Τέλος, ανέφερε ότι άρχισε να υλοποιείται και το πρόγραμμα Leader το οποίο θα υποστηρίξει το Δήμο με υλικό.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν – μεταξύ άλλων – ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, κ. Γ. Ζαφείρης, ο πρόεδρος του ΟΛΒ, κ. Ι. Πρίγκος, ο εκπρόσωπος ναυτιλιακών πρακτόρων, κ.  Άγγ. Πετεινάρης, ο κ. Τριανταφύλλου από  τον ΕΟΤ, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Κ.  Τσέλιος, ο πρόεδρος της επιτροπής τουρισμού Ν. Πηλίου, κ. Δημ. Παντελής, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων  Δωματίων, κ. Αθ.  Σπύρου, ο εκπρόσωπος της ΛΑΣ, κ. Απ. Νάνος  και δημοτικοί σύμβουλοι.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος