Μάρθα Μαυροειδή: Ένας συνεχής και γόνιμος διάλογος με την μουσική παράδοση της Ανατολικής Μεσογείου

Η σχέση της με τη μουσική, και ειδικότερα με την παραδοσιακή μουσική, ξεκινάει από τα χρόνια του πειραματικού τότε θεσμού του Μουσικού Γυμνασίου Παλλήνης, μιας εμπνευσμένης πρωτοβουλίας που σήμερα έχει καθιερωθεί κι εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα προσφέροντας τα μέγιστα στην μουσική μας κουλτούρα.

Οι διαφορετικές εκδοχές της μουσικής παράδοσης της Ανατολικής Μεσογείου (ελληνική, βαλκανική, αραβική), έχουν αποτελέσει το εφαλτήριο αλλά και τη βασική πηγή έμπνευσης για την μουσική της δημιουργία από τότε μέχρι και σήμερα.

Κι αυτό γιατί η μουσικός, τραγουδίστρια και συνθέτρια, Μάρθα Μαυροειδή, σε όλη της την πορεία βρίσκεται σε ένα συνεχή και γόνιμο διάλογο με αυτήν την παράδοση την οποία ακολουθεί αλλά και μετασχηματίζει σε ένα γοητευτικό σύγχρονο ιδίωμα που έχει αναγνωριστεί και αγαπηθεί ιδιαίτερα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Μάρθα Μαυροειδή: Ένας συνεχής και γόνιμος διάλογος με την μουσική παράδοση της Ανατολικής Μεσογείου

Η λάφτα ή πολίτικο λαούτο είναι το μουσικό όργανο στο οποίο έχει κυρίως  αφιερωθεί κι ήταν το όργανο που πήρε μαζί της όταν, μετά από τις σπουδές Μουσικολογίας στο ΕΚΠΑ, έφυγε για το Λονδίνο προκειμένου να συνεχίσει να μελετά Εθνομουσικολογία στο περίφημο SOAS University Of London, όπως η ίδια εξιστορεί στην ραδιοφωνική εκπομπή «Αποτύπωμα» της Φωνής της Ελλάδας με τη Φούλη Ζαβιτσάνου.

Η επιστροφή στην Ελλάδα σήμανε κι επιστροφή στην ενεργό δράση σαν μουσικός, τραγουδίστρια και συνθέτρια και την τοποθέτηση των ερευνητικών και θεωρητικών ενδιαφερόντων σε δεύτερη μοίρα. Έτσι, ξεκινά η συμμετοχή σε μουσικά σχήματα και χορωδίες, η δισκογραφία και, φυσικά, οι πολύτιμες συνεργασίες, μεταξύ άλλων, με τη  Σαβίνα Γιαννάτου, τον Αργύρη Μπακιρτζή, τον Ross Daly και τον Haig Yazdjian.

Ξεχωρίζει η συνεργασία με τον μεγάλο βιολάτορα του Αιγαίου, Στάθη Κουκουλάρη: μια ευτυχής συγκυρία που έφερε μαζί την βαθιά γνώση και τη δεξιοτεχνία της παλιάς γενιάς της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής με το νέο αίμα που παίρνει με σεβασμό τη σκυτάλη και αναδημιουργεί την παράδοση.

Μάρθα Μαυροειδή: Ένας συνεχής και γόνιμος διάλογος με την μουσική παράδοση της Ανατολικής Μεσογείου

Κουαρτέτο Γιασεμί

Όμως, ο στενός σύνδεσμος κι η αφοσίωση χαρακτηρίζει γενικότερα τις  συνεργασίες που κάνει η Μάρθα Μαυροειδή όπως αποδεικνύει η μακρόχρονη και καρποφόρα πορεία του Κουαρτέτου Γιασεμί (Ειρήνη Δερέμπεη, Μαρία Μελαχροινού, Μάρθα Μαυροειδή, Τάσος Πούλιος), η μακροημέρευση της Χορωδίας Παραδοσιακής Μουσικής «Η Ροδιά» την οποία διευθύνει, αλλά και η μουσική σύνθεση σε παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπως «Το τραγούδι της Κυρά-Δομνίτσας» και η παράσταση «Hello to Emptiness» της χορογράφου Stephanie Tiersch και της ομάδας Mouvoir, η οποία σύντομα ξεκινά περιοδείες σε Γερμανία, Γαλλία και Κορέα.

Η πιο πρόσφατη δουλειά της είναι το πρότζεκτ «Martha Mavroidi Quartet» (Γιάννης Παπαδόπουλος στο πιάνο, Γιώργος Βεντουρής στο κοντραμπάσο, Δημήτρης Κλωνής στα κρουστά και Μάρθα Μαυροειδή στην ηλεκτρική λάφτα), που έχει ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί νέες συνθέσεις και ξεκινά ζωντανές εμφανίσεις την Πέμπτη 2 Ιουνίου, στη μουσική σκηνή Ορφέας (Φωκίωνος Νέγρη 25, Κυψέλη) και την Πέμπτη 16 Ιουνίου, στο χώρο Δέκα 4 (Αιγαίου 14, Νέα Σμύρνη).

Ακούστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος