ertnews.gr

Τα νανοδιαμάντια είναι υπεύθυνα για μυστηριώδεις λάμψεις στο Γαλαξία μας

12/06 17:12
Τα νανοδιαμάντια είναι υπεύθυνα για μυστηριώδεις λάμψεις στο Γαλαξία μας

Η σκόνη διαμαντιών είναι υπεύθυνη για μια μυστηριώδη λάμψη που προέρχεται από ορισμένες περιοχές του Γαλαξία μας σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι αστρονόμοι κατανοούν ότι κάποιο είδος πολύ μικρού, ταχέως περιστρεφόμενου σωματιδίου εκτοξεύει αυτό το αχνό φως, το οποίο είναι γνωστό ως ανώμαλη εκπομπή μικροκυμάτων (AME) αλλά δεν μπορούσαν να εντοπίσουν ποιό ήταν μέχρι τώρα.

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Τηλεσκόπιο της Green Bank στη Δυτική Βιρτζίνια και το Compact Array στην Αυστραλία για να αναζητήσουν φως AME σε 14 νεογέννητα συστήματα αστέρων σε όλο τον Γαλαξία. Έβλεπαν τις εκπομπές σε τρία από αυτά τα συστήματα, που προέρχονταν από τους πλανήτες που σχημάτιζαν δίσκους σκόνης και αερίου που περιστρέφονταν γύρω από τα αστέρια

Η ομάδα μελέτης ανίχνευσε τις μοναδικές υπογραφές υπέρυθρου φωτός των νανοδιαμαντών – κρύσταλλοι άνθρακα πολύ μικρότεροι από έναν κόκκο άμμου – στα ίδια αυτά τρία συστήματα και πουθενά αλλού.

Στην πραγματικότητα, αυτές οι υπογραφές είναι τόσο σπάνιες, και κανένας άλλος νεαρός αστέρας δεν έχει το επιβεβαιωμένο υπέρυθρο αποτύπωμα“, δήλωσε η συγγραφέας Jane Greaves, αστρονόμος στο Πανεπιστήμιο Κάρντιφ της Ουαλίας.

Οι ερευνητές δεν πιστεύουν ότι πρόκειται για σύμπτωση.

Σε μια μέθοδο τύπου Sherlock Holmes για εξάλειψη όλων των άλλων αιτιών, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ο καλύτερος υποψήφιος που μπορεί να παράγει αυτή τη λάμψη μικροκυμάτων είναι η παρουσία νανοδιαμαντών γύρω από αυτά τα νεοσυσταθέντα αστέρια“, ανέφερε ο Greaves.

ΠΗΓΗ: space.com