ertnews.gr

Πώς ένας σχεδιαστής χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για «ζωντανέψει» Ρωμαίους αυτοκράτορες

29/09 11:35
Πώς ένας σχεδιαστής χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για «ζωντανέψει» Ρωμαίους αυτοκράτορες

Πώς έμοιαζαν στην πραγματικότητα οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες; Την απάντηση δίνει ένας καναδός designer εικονικής πραγματικότητας ο οποίος, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης,  δημιούργησε φωτορεαλιστικά, έγχρωμα πορτρέτα 54 Ρωμαίων αυτοκρατόρων.

Ο Ντάνιελ Βόσχαρτ από το Τορόντο χρησιμοποίησε ως πηγές αρχαία γλυπτά, περιγραφές συγγραφέων και άλλα ιστορικά στοιχεία. Στη συνέχεια, τροφοδότησε με εικόνες αρχαίων προτομών το πρόγραμμα Artbreeder, και βελτίωσε το αποτέλεσμα με τη βοήθεια του Photoshop, προσθέτοντας λεπτομέρειες από πορτρέτα που απεικονίζονταν σε νομίσματα, έργα τέχνης και γραπτές περιγραφές των αυτοκρατόρων, για να κάνει τα πορτρέτα πιο ρεαλιστικά.

Οι αλγόριθμοι του προγράμματος ανέλυσαν περίπου 800 προτομές για να διαμορφώσουν πιο ρεαλιστικά σχήματα, χαρακτηριστικά, μαλλιά και χρώμα δέρματος. Για το χρώμα του δέρματος, ο Voshart είτε τροφοδοτούσε το Artbreeder με μια έγχρωμη φωτογραφία είτε άφηνε το πρόγραμμα να μαντέψει πώς θα διανείμει τις χρωματικές αποχρώσεις στο πορτρέτο έτσι ώστε το δέρμα να μοιάζει ρεαλιστικό.

Πώς ένας σχεδιαστής χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για «ζωντανέψει» Ρωμαίους αυτοκράτορες

Ο καλλιτέχνης χρειάστηκε περίπου δύο μήνες για να συλλέξει όλα τα κείμενα που αφορούσαν στους αυτοκράτορες ενώ η δημιουργία κάθε πορτρέτου απαιτούσε περίπου 15 έως 16 ώρες κατά μέσο όρο.

Για το πορτρέτο του Καλιγούλα, ο Βόσχαρτ προσάρμοσε το μοντέλο του Artbreeder χρησιμοποιώντας περιγραφές όπως «παραμορφωμένο κεφάλι» και «έντονο και σκοτεινό βλέμμα», που αναφέρονται στο άρθρο με τίτλο «Η εξωτερική εμφάνιση στη βιογραφία των Ρωμαίων αυτοκρατόρων», που δημοσιεύθηκε το 1928 στο περιοδικό «Studies in Philology», το 1928.

Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, ο Νέρωνας είχε ένα στρογγυλό σαγόνι, το δέρμα του ήταν «αποκρουστικό και γεμάτο φακίδες», ενώ το πρόσωπό του ήταν «συμπαθητικό αλλά όχι ελκυστικό».

Όταν ο Βόσχαρτ ξεκίνησε το πρότζεκτ των Ρωμαίων αυτοκρατόρων κατά τη διάρκεια της καραντίνας, δεν ήξερε σχεδόν τίποτα για αυτά τα ιστορικά πρόσωπα. Μάλιστα, το γεγονός αυτό λειτούργησε θετικά, καθώς ο καλλιτέχνης μπόρεσε να σχεδιάσει τα πρόσωπά τους χωρίς προκαταλήψεις.

«Σε μια ιατροδικαστική ανακατασκευή προσώπου για παράδειγμα, χρειάζεστε πληροφορίες για τα μαλλιά, το δέρμα, τις ουλές και άλλα φυσικά χαρακτηριστικά», εξηγεί ο καλλιτέχνης. «Η γνώση πτυχών της προσωπικότητας μπορεί να επηρεάσει αδικαιολόγητα έναν καλλιτέχνη, οδηγώντας τον να δημιουργήσει ένα πορτρέτο που αντικατοπτρίζει μια λοξή αντίληψη του θέματος».

ΠΗΓΗ: Livescience

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Exit mobile version