Οι γυναίκες είχαν πιθανώς υψηλή θέση στην Ισπανία την εποχή του Χαλκού

Επιστήμονες ανακάλυψαν έναν από τους αρχαιότερους τάφους στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη νοτιοανατολική Ισπανία. Ο ομαδικός τάφος βρίσκεται σε μια περιοχή όπου έζησε μια κοινωνία που γνώρισε ανάπτυξη στην Ιβηρική χερσόνησο μέχρι και το 1550 π.Χ. Αυτό που προκύπτει από την ανακάλυψη του τάφου είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα, οι γυναίκες κατείχαν υψηλή θέση στην ιεραρχία της κοινότητας αυτής που βρίσκεται στην Ιβηρική χερσόνησο. Από το 2013, οι αρχαιολόγοι μελετούν τον οικισμό El Argar της πρώιμης εποχής του χαλκού, στο La Almoloya στην περιοχή της Μούρθια.

Ο τάφος περιέχει μερικά εμβληματικά αρχαία αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων που έχουν βρεθεί αποκλειστικά σε γυναικείους τάφους. Αυτό υποδηλώνει ότι οι γυναίκες είχαν εξέχοντες πολιτικούς ρόλους και υψηλή θέση στην κοινωνία, δήλωσαν οι ερευνητές.

Οι γυναίκες είχαν πιθανώς υψηλή θέση στην Ισπανία την εποχή του Χαλκού
(Arqueoecologia Social Mediterránea Research Group, Universitat Autonoma de Barcelona)

Σύμφωνα με σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Antiquity», στον τάφο, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τα οστά ενός άντρα και μιας γυναίκας. Η ανάλυση αρχαίου DNA αποκάλυψε ότι τα δυο αυτά άτομα δεν είχαν βιολογική σχέση, αλλά είχαν παιδιά μαζί.

Σύμφωνα με την ραδιοανθρακική χρονολόγηση, είχαν πεθάνει στα μέσα του 17ου αιώνα π.Χ. Στην κορυφή του γυναικείου κρανίου βρέθηκε ένα ασημένιο στέμμα γνωστό ως διάδημα, υποδηλώνοντας ότι η γυναίκα είχε υψηλή θέση στην κοινωνία.

Στον τάφο βρέθηκαν 29 πολύτιμα αντικείμενα, όπως βραχιόλια και δαχτυλίδια τα οποία ανήκαν στη γυναίκα. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όλα τα ασημένια αντικείμενα ανήκαν στη γυναίκα, ενώ τα υπόλοιπα ανήκαν στον άντρα.

Οι γυναίκες είχαν πιθανώς υψηλή θέση στην Ισπανία την εποχή του Χαλκού

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι ο τάφος ήταν «ένας από τους πιο πλούσιους της Ευρωπαϊκής Πρώιμης Εποχής του Χαλκού», και σημείωσαν ότι το κτίριο στο οποίο τοποθετήθηκε ο τάφος, ήταν ουσιαστικά ανάκτορο. Καθώς το ανάκτορο θα χρησιμοποιούταν για πολιτικούς σκοπούς, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η παρουσία των διαδήμων θα μπορούσε να σημαίνει ότι η γυναίκα είχε σχέσεις με την πολιτική.

Παρόμοια διαδήματα έχουν ήδη βρεθεί σε τέσσερις ακόμη γυναικείους τάφους, όπου αργότερα είχαν θαφτεί και άνδρες πολεμιστές, γεγονός που δείχνει ότι τα μέρη αυτά φυλάσσονταν για σημαντικά μέλη της κοινωνίας.

Όλοι οι οικισμοί του El Argar εγκαταλείφθηκαν στα τέλη του 16ου αιώνα π.Χ., πιθανώς λόγω εξεγέρσεων και εσωτερικών αναταραχών. Ωστόσο, η πρόσφατη ανακάλυψη του τάφου προκαλεί ανακαλύψεις πολυτελών γυναικείων ταφικών αντικειμένων εγείρουν το ερώτημα του τι είδους δύναμη θα μπορούσαν να ασκήσουν οι γυναίκες στην κοινωνία αυτή και αν η κυβέρνηση ήταν γυναικοκρατούμενη.

ΠΗΓΗ: Independent