Π.Ο.Υ: Όριο 30 χλμ. στις αστικές περιοχές για να σταματήσει η λαίλαπα των θανατηφόρων δυστυχημάτων με πεζούς

Την θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στους δρόμους όπου πεζοί, ποδηλάτες και άλλοι κινδυνεύουν περισσότερο από τη μηχανοκίνητη κίνηση ζήτησε σήμερα στο ξεκίνημα 6ης Παγκόσμιας εβδομάδας Οδική Ασφάλειας του ΟΗΕ, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισημαίνοντας τα οφέλη που προκύπτουν απο δρόμους χαμηλής ταχύτητας στις αστικές περιοχές. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που παρουσίασε ο Π.Ο.Υ κάθε χρόνο, περισσότεροι από 1,3 εκ. άνθρωποι πεθαίνουν σε τροχαία ατυχήματα που σημαίνει ένα άτομο κάθε 24 δευτερόλεπτα. Η υπερβολική ταχύτητα βρίσκεται στον πυρήνα του προβλήματος των τραυματισμών στην οδική κυκλοφορία, με 1 στους 3 θανάτους στους δρόμους σε χώρες υψηλού εισοδήματος να αποδίδονται στην ταχύτητα. Εκτιμάται ότι το 40-50% των ατόμων οδηγούν πάνω από το όριο ταχύτητας. Μάλιστα σε κάθε αύξηση της ταχύτητας κατά 1χλμ.-ώρα αυξάνεται ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 4-5%, ενώ αντιθέτως ο κίνδυνος θανάτου και τραυματισμού μειώνεται σημαντικά όταν μειώνεται η ταχύτητα.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός τόνισε στην τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων πως από τις αρχές του 2020, η μείωση της κινητικότητας συνολικά λόγω των περιορισμών COVID-19 και των ατόμων που εργάζονται από το σπίτι έχει οδηγήσει σε λιγότερα μεν ατυχήματα στην οδική κυκλοφορία, ωστόσο, οι αριθμοί θνησιμότητας δεν έχουν μειωθεί στο ίδιο ποσοστό επειδή οι άνθρωποι οδηγούν με υψηλότερες ταχύτητες.

«Χρειαζόμαστε ένα νέο όραμα για τη δημιουργία ασφαλών, υγιών, πράσινων και βιώσιμων πόλεων», σημείωσε ο Δρ Τένδρος, και συμπλήρωσε λέγοντας πως «οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας είναι ένα σημαντικό μέρος αυτού του οράματος. Καθώς ανακάμπτουμε και ξαναχτίζουμε τον κόσμο από το COVID-19, ας κάνουμε ασφαλέστερους δρόμους για έναν ασφαλέστερο κόσμο.

«Τόσοι πολλοί από εμάς σε όλο τον κόσμο βγαίνουμε στους δρόμους και απαιτούμε αλλαγή», δήλωσε η Ζολέκα Μαντέλα, Παγκόσμια Πρέσβη για την Πρωτοβουλία για την Υγεία των Παιδιών. «Θέλουμε χαμηλές ταχύτητες, θέλουμε δρόμους και κοινότητες όπου μπορούμε να περπατάμε με ασφάλεια, όπου τα παιδιά μας μπορούν να φτάσουν στο σχολείο χωρίς να υποστούν βλάβη. Ζητούμε όρια ταχύτητας 30 χλμ/ωρα γιατί πάνω από 30 χλμ. υπάρχει μια θανατική ποινή». Η κ. Μαντέλα, εγγονή του Νέλσον Μαντέλα, έχασε την 13χρονη κόρη της, Ζενάνι, σε τροχαίο δυστύχημα στη Νότια Αφρική το 2010.

Η Διακήρυξη της Στοκχόλμης στήριξε το αίτημά της για δρόμους χαμηλής ταχύτητας σε μελέτες από τις τελευταίες δεκαετίες Σε πόλεις όπως το Γκρατς της Αυστρίας. Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο Νέα Υόρκη, ΗΠΑ και το Τορόντο του Καναδά, τα όρια ταχύτητας 30 χλμ / ώρα έδειξαν μειώσεις σε τροχαία ατυχήματα, τραυματισμούς και θανάτους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι δρόμοι 30 χλμ / ώρα, όπου οι άνθρωποι αναμιγνύονται με την κυκλοφορία όχι μόνο σώζουν ζωές, αλλά επίσης προωθούν το περπάτημα, την ποδηλασία και την κίνηση προς την κινητικότητα μηδενικού άνθρακα.

Σήμερα, γνωρίζοντας αυτά τα οφέλη, τα όρια ταχύτητας 30 χλμ/ώρα αναπαράγονται σε πολλές πόλεις παγκοσμίως. Αυτό περιλαμβάνει τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και πόλεις σε ολόκληρη την Ισπανία, οι οποίες από τις 11 Μαΐου 2021 εξουσιοδοτούν όλους τους δήμους της χώρας για όρια ταχύτητας 30 km. Ανάλογες ζώνες εφαρμόζονται επίσης σε τμήματα πόλεων παγκοσμίως, από την Μπογκοτά, Κολομβία έως την Άκρα, Γκάνα και την Πόλη Χο Τσι Μινχ, Βιετνάμ.

Η 6 η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ πραγματοποιείται στις 17-23 Μαΐου 2021, με εκατοντάδες δραστηριότητες που σχεδιάζονται και φιλοξενούνται από κυβερνητικά υπουργεία, οργανισμούς του ΟΗΕ, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και ιδιωτικές εταιρείες επιδιώκει να συγκεντρώσει δεσμεύσεις πολιτικής σε εθνικό και τοπικό επίπεδο για την επίτευξη ορίων ταχύτητας 30 χλμ / ώρα στις αστικές περιοχές.

Ανταπόκριση από το Στρασβούργο: Κώστας Δαβάνης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος